Johnny Nelson - Reisverslag uit Sheffield Center, Verenigde Staten van Rik Kremers - WaarBenJij.nu Johnny Nelson - Reisverslag uit Sheffield Center, Verenigde Staten van Rik Kremers - WaarBenJij.nu

Johnny Nelson

Door: Rik Kremers

Blijf op de hoogte en volg Rik

16 November 2017 | Verenigde Staten, Sheffield Center

Vanmorgen kwam er een gast spreker op Sheffield College, Johnny Nelson. Hij vertelde een inspirerend verhaal over zijn carrière. Hoe hij aan de top kwam, dat lag volgens Johnny aan de 'mindset'. Hij vertelde dat hij op boxen ging omdat zijn vrienden het deden. Uiteindelijk bleef hij over en werd hij werelds beste boxer in 1999.

De weg er naartoe was een zware en lange weg, elke dag drie keer per week de gym in. De mindset moet ijzersterk zijn, dat was een van Johnny's specialiteiten. Hij kon de tegenstander laten nadenken over het gevecht, hem onzeker maken. Hij liet mensen naar voor komen, zei moesten gewoon vertellen wie ze waren wat ze deden ect. De het publiek (wij) moesten allemaal nare dingen roepen. Hij moest gewoon doorgaan, als je veel zelfvertrouwen hebt dan praat je gewoon. Door dit soort van spel kun je je zelfvertrouwen ook vergroten.

Waar Johnny mee afsloot en wat hij in zijn verhaal vaker zei is; als je mindset goed is dan kun je worden wat je wil.

Rik

Mijn naam is Rik Kremers. Ik ben 18 jaar oud en ik woon in Langenboom. Dat is een klein dorpje in Noord-Brabant. Mijn hobby is voetbal en af toe darten.

Actief sinds 23 Okt. 2017